Marktanalyse met Data Innovatie - Advanced Programs

Marktanalyse

Stel u wilt een marktanalyse verrichten om een business case op te stellen of een nieuw business concept in de markt te zetten. Het aantal bronnen waaruit u daarvoor kunt putten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Maar hoe krijgt u de juiste, meest waardevolle informatie daaruit boven? Advanced Programs biedt organisaties diverse innovatieve data oplossingen om op een nieuwe, gestructureerde manier (markt)inzichten te verkrijgen en kansen te ontdekken.

Hoewel de meeste mensen de term ‘Big Data’ kennen, benutten bedrijven gemiddeld slechts 13% van de data die zij tot hun beschikking hebben. Zo gebruiken zij voor een marktanalyse bijvoorbeeld alleen SPSS of database queries, maar vergeten e-mails, netwerk documenten of informatie van het intranet mee te nemen. Laat staan dat zij externe data van (andere) websites gebruiken.

Onze aanpak

Voor een marktanalyse willen organisaties vaak informatie hebben over (potentiële) klanten, inzicht in concurrenten of toeleveranciers. U geeft aan welke informatie u precies zoekt. Wij denken na over de juiste zoekopdrachten, passen ons model hierop aan en halen de informatie van het internet naar onze database. Vervolgens filteren we de data en kunnen deze visualiseren, analyseren, of anderszins op maat bewerken, zodat u de data optimaal kunt inzetten voor uw business. Zo kunt u snel en doeltreffend inzicht krijgen in markttrends, doelgroepen, marktsegmenten en wat behoeften binnen deze segmenten zijn.

Erwin Wolters
Business Unit Manager Business Analytics & Data Science:

 

“Veel business analisten, consultants en marketeers werken nog op een traditionele manier met data. Zij gebruiken voor hen bekende, overzichtelijke bronnen bijvoorbeeld opgeslagen in een klantendatabase of managementinformatie systeem. Dit levert, zeker na verloop van tijd, nauwelijks echt nieuwe inzichten op. Door nieuwe databronnen aan deze informatie toe te voegen, kunnen bedrijven hun inzichten enorm verrijken en/of veel nauwkeuriger voorspellingen doen.”

Onze dienstverlening

Iedere opdracht beginnen we met een analyse van uw business om inzicht te krijgen welke meerwaarde data voor uw bedrijf kan betekenen. Vanuit uw wensen en mogelijkheden denken we mee hoe u data optimaal kunt benutten. Vervolgens bepalen we samen de datastrategie. Bovendien kunnen we door onze 24×7 Managed Services meedenken over data opslag en beheer en en bouwen van dashboards en andere instrumenten voor analyse.

Vragen of meer informatie?

Wilt u data inzetten voor uw marktanalyse, of bespreken wat data voor uw business kan betekenen? Neem dan contact op met Erwin Wolters of bel naar 088 – 400 2300. U kunt ook het contactformulier invullen. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op.

Informatie aanvragen Advanced Programs