Lead Generatie

Het is de motor achter elk commercieel team: leads. En dan zo doeltreffend mogelijk. Juist dit laatste blijkt een grote uitdaging. Hoe vindt u nu die bedrijven die daadwerkelijk interesse hebben in uw producten of diensten? Advanced Programs biedt innovatieve data oplossingen om meer waardevolle leads te genereren die helpen de conversie te verhogen.

De afdelingen Sales en Marketing stellen steeds hogere eisen aan leads. Immers, hoe kwalitatiever de leads zijn, des te makkelijker is het om producten of diensten aan hen te verkopen. Bovendien is het benaderen van leads vaak tijdrovend en dus duur. Commerciële teams willen daarom zeker weten dat een lead ook daadwerkelijk een nieuwe klant oplevert.

Lead Generatie: onze aanpak

U wilt meer gekwalificeerde leads. Grofweg realiseren we dit in vier stappen:

1. Opstellen van het klantprofiel

Eerst beginnen we met het uitlezen van de data op de websites van een selectie van uw bestaande klanten om te zien wat veel voorkomende kenmerken zijn. Denk bijvoorbeeld aan het geografisch gebied, het aantal werknemers, de organisatievorm, als ook de CO2 prestatieladder, ISO certificering of bepaalde branches. Hieruit ontstaat de basis van uw ideale klantprofiel.

2. Klantprofiel invoeren in model

Vervolgens bepalen we samen welke kenmerken van het klantprofiel relevant zijn voor Lead Generatie en welke juist niet. Op basis hiervan ontwikkelen we een model waarmee we gericht potentiële klanten voor u zoeken die aan het profiel voldoen. Hiervoor gebruiken wij publiek beschikbare data.

3. Optimaliseren van het model

In deze stap optimaliseren we ons model om die bedrijven te vinden die interessant zijn. Dit doen we door in een bepaalde regio het model te testen en de uitkomst (test-leads) door uw commerciële team te laten benaderen. Vervolgens filteren we de ongewenste resultaten en geven een wegingsfactor mee aan de kenmerken om het model verder te optimaliseren. Zo kunnen we belangrijke termen meer gewicht geven of specifieke termen buiten beschouwing laten.

4. Opstellen van de leadlijst

Vervolgens draaien we het model volledig. Resultaat is een ranglijst van leads waarmee een commercieel team direct aan de slag kan.

Dennis Verweij Business Analytics & Data Science Advanced ProgramsDennis Verweij
Business Unit Manager Business Analytics & Data Science:

 

“Veel commerciële teams benutten nog lang niet alle kansen die online te vinden zijn. Vaak vanwege onbekendheid of een gebrek aan tijd. En dat is zonde, want ze lopen daarmee klanten mis. Met onze innovatieve aanpak kunnen bedrijven het lead generatieproces flink verbeteren én versnellen. Per seconde kunnen we 800 miljoen websites benaderen, de openbare informatie inzien en interpreteren. Met als resultaat, kwalitatieve leadlijsten en een verhoogde sales effectiviteit.”

Onze dienstverlening

Lead Generatie is altijd maatwerk. Iedere opdracht beginnen we met een analyse van uw business om inzicht te krijgen welke meerwaarde data voor uw bedrijf kan betekenen. Vanuit uw wensen en mogelijkheden denken we mee welke dataoplossingen passen bij uw situatie. Bovendien kunnen we door onze 24×7 Managed Services eveneens meedenken over data opslag en beheer, als ook over data analyse en en bouwen van dashboards en andere instrumenten voor analyse.

Vragen of meer informatie?

Wilt u onze Lead Generatie oplossing inzetten, of bespreken wat onze oplossing voor uw business kan betekenen?  Neem dan contact op met Dennis Verweij of bel naar 088 – 400 2300. U kunt ook het contactformulier invullen. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op.

Informatie aanvragen Advanced Programs
Marktanalyse Advanced Programs
Ook interessant
%s